"A lot of people never use their initiative, Because no-one told them to" - Banksy

INFORMAL LEARNING After years of running projects in education, we see time and again that eyes light up during informal moments. When the contact feels real and sincere. When there is room to simply experience something together and get to know each other better in this way.
MULTIPLE INTELLIGENCE Schools are all linguistically structured. It is about reading, talking, thinking, writing. What is missing here is feeling and experiencing. The body does not participate. Many people therefore wrongly get the idea that they are not smart enough. We have started to distinguish manual work from mental work. While we are so much happier and healthier when we combine doing and thinking.
INFORMAL LEARNING After years of running projects in education, we see time and again that eyes light up during informal moments. When the contact feels real and sincere. When there is room to simply experience something together and get to know each other better in this way.
MULTIPLE INTELLIGENCE Schools are all linguistically structured. It is about reading, talking, thinking, writing. What is missing here is feeling and experiencing. The body does not participate. Many people therefore wrongly get the idea that they are not smart enough. We have started to distinguish manual work from mental work. While we are so much happier and healthier when we combine doing and thinking.
# IEDEREEN IS EEN GENIE Onze aanpak is gebaseerd op De spelende mens - de Homo Ludens. Spelend leren is de meest natuurlijke en daarmee ook snelste én beste manier van leren. En wanneer je als mens breed mag ontwikkelen ben je eerder in staat om unieke dwarsverbanden te leggen: De polymath. De genieën uit onze maatschappij komen voornamelijk uit de tijd dat de universiteit een plek was om je op alle vlakken te ontwikkelen: sport, kunst en wetenschap.
# IT TAKES A VILLAGE Wanneer je ±tussen de 14 en 21 jaar oud bent draait het leven vooral om sociale ontwikkeling. Daarom is de community belangrijk. En deze bestaat niet alleen uit mensen van dezelfde leeftijd/ dezelfde achtergrond. Je hebt het nodig dat je van allerlei soorten mensen leert. Jong, oud, hetzelfde als jij en totaal verschillend.

Durf het maar eens. Niet meedoen met school.
Op iedere school kom je ze tegen. De auto-didact. Dit zijn studenten/ leerlingen die eigenwijs genoeg durfden te zijn om op zichzelf te vertrouwen. Ze bevinden zich vaak aan de randen van het schoolsysteem. Ze zijn misschien niet vaak op school aanwezig, maar ze bespelen wél een instrument, sporten op hoog niveau, zijn extreem goede grafisch vormgevers of zitten in de studentenraad. Deze jongeren leren vanuit zichzelf. Met behulp van youtube, en kennissen om hun heen, in de echte wereld. Ze willen hun eigen ding doen, of zetten zich actief in voor een goede zaak.
En zij zijn vaak de creatieve slimmerikken die iedereen zoekt..
Met deze jongeren hebben wij altijd gewerkt. En bijna alle Villagers waren zulke studenten of zijn nu, in hun werkend leven, burgelijk ongehoorzaam. Ondernemers, activist, kunstenaars, mensen met een eigen praktijk. Soms rijk soms juist zonder een cent te makken. Maar altijd sterk in contact met zichzelf en vaak ook het belangrijkste van alles: Gelukkig. En vaak daarom ook succesvol. Omdat zij continu vanuit hun hart hebben geleerd. En daarmee creëer je ook unieke waarde voor de maatschappij. Deze mensen zijn vaak de beste doktoren, wetenschappers, auto-monteurs, docenten, kappers etc. die er maar zijn. Kortom: In iedereen schuilt een genie. We remmen het alleen nu af.
INFORMAL LEARNING After years of running projects in education, we see time and again that eyes light up during informal moments. When the contact feels real and sincere. When there is room to simply experience something together and get to know each other better in this way.
MULTIPLE INTELLIGENCE Schools are all linguistically structured. It is about reading, talking, thinking, writing. What is missing here is feeling and experiencing. The body does not participate. Many people therefore wrongly get the idea that they are not smart enough. We have started to distinguish manual work from mental work. While we are so much happier and healthier when we combine doing and thinking.
